Kaulille C – Molenkracht Bree (18 – 27)

Verslag krachtbal Kaulille C – Molenkracht Bree 18 -27 (14/12/2019)

Dit weekend vond een belangrijk treffen plaats op Kauliller bodem. Afgelopen zaterdag vond immers de uitgestelde match tegen Bree plaats. Beide ploegen zijn elkaars belangrijkste uitdager voor de kampioenstitel van huidig seizoen. Voor het begin van de match heeft ieder tot dan één verliesmatch gehad.

Ook voor speler Boons Benny van Bree was het belangrijke datum, want hij vierde immers zijn 50-ste verjaardag.

De thuisspelers begonnen vol goede moed aan de wedstrijd en hadden hun sterkste pionnen ingezet. Echter al snel bleek de moed om te slaan in wanhoop, want Bree (waaronder Bekaert) zat vanaf het begin meteen goed in de wedstrijd. Bekaert wist o.a. op overtuigende wijze twee rugworpen te scoren in het begin van de match, waardoor Kaulille al snel 4 punten achter stond. De thuisspelers schenen om een of andere reden niet in het ritme te komen en wisten geen antwoord vinden op de sterke bezoekers. Naar de rust toe wist Bree een kloof van 8 punten opbouwen (rust: 6 – 14).

In de tweede helft ging de match op hetzelfde elan verder. Ondanks drie gescoorde rugworpen van Wim Houben, lukte het voor Kaulille niet meer de kloof te dichten. De thuisploeg kon niet anders als lijdzaam toezien hoe Bree de punten op zak stak en daarmee, ongeveer halverwege het seizoen, goed op weg lijkt naar de titel. Een mooi verjaardagscadeau dus voor de Breese “Abraham” (eindstand 18-27).

Kaulille C: Houben W. (12) – Houben K. (3) – Kesters J. (3)– Coemans K. – Beliën R.

Molenkracht Bree: Bekaert S. (21) – Royakkers K. (4) – Nelissen T. (2)– Booms B. – Schrooten N. – Schrooten K.